Kontakta och felanmälan

Vår kundtjänst svarar gärna på frågor som rör våra fastigheter och parkeringar. Vi finns på plats vardagar klockan 7–16. Välkommen att kontakta oss!

010-441 35 00
vastfastigheter.kundtjanst@vgregion.se

Fakturaadress

Elektronisk fakturering

Från den 1 april 2019 är det lag på att alla inköp i offentlig sektor ska faktureras med elektronisk faktura (e-faktura) enligt en ny europeisk standard. Det innebär att alla leverantörer till offentlig sektor måste skicka e-fakturor enligt den nya standarden och att alla offentliga organisationer måste kunna ta emot dem.

Unika faktureringsadresser

Varje förvaltning inom Västra Götalandsregionen har en egen reskontra och därmed en egen GLN-adress för fakturering. Det är detta GLN du uppger vid fakturering till VGR.

VGR har organisationsnummer 232100–0131 till samtliga förvaltningar.

Fastighet, stöd och service:s GLN-adress

GLN 7350003379362

PEPPOL- ID: 0088:7350003379362

Frågor angående e-fakturor kontakta:
marknadsplatsen.support@vgregion.se

Pappersfakturor

Pappersfakturor tillåts enbart i undantagsfall i och med lagen om elektronisk fakturering. Västra Götalandsregionen skannar och verifierar alla fakturor och det är därför viktigt att du anger korrekta fakturaadresser. Viktigt att notera är att en faktura via e-post och i PDF-format inte räknas som en elektronisk faktura.

Fastighet, stöd och service:s adress för pappersfaktura

Fastighet, stöd och service Västra Götalandsregionen
FE 956 
405 83 Göteborg

Pappersfakturan ska märkas med beställarens id.

E-postadress för fakturor i PDF-format:
rns.faktura.780.VF@vgregion.se

En faktura inklusive bilagor per e-post.
Fakturanummer ska framgå i e-post.
Fakturan ska märkas med beställarens id.

Parkering

010-441 35 00 (knappval 5) mellan 08.00–11.00 samt 12.30–14.30. 
parkering@vgregion.se

Externt inhyrda lokaler

Gäller ditt ärende en externt inhyrd lokal? Felanmälan avseende lås, larm, kallelsesystem, passagesystem eller dörrautomatik ska alltid ske till Fastighet, stöd och service. Vid andra fel kontaktar du fastighetsägaren.

Information om beställning och felanmälan för externt inhyrda lokaler

Beställning och felanmälan i Weblord

Om du vill göra en beställning eller en felanmälan använder du beställningssystemet Weblord. Vid akuta ärenden, ring alltid in din anmälan. 

Här gör du din beställning eller felanmälan i Weblord

Beställ inloggningsuppgifter till Weblord

Manual Weblord

Arbetsorder

  • Klicka på knappen "felanmälan/beställning" för att ange vad som ska beställas eller åtgärdas. Gör en order för varje fel eller beställning. 
  • För beställning av konstärenden, välj ”konstformulär”.

Historik

Här kan du se tidigare lagda arbetsordrar och vilken status de har.

Beställning/Felanmälan

  • Alla fält med * är obligatoriska fält. Tänk på att skriva dina kontaktuppgifter så vi enkelt kan komma i kontakt med den personen som lagt ordern.
  • Om du inte hittar det specifika rummet som anmälan gäller i listan kan du skriva in rumsnumret i den högra rutan.
  • Stämmer inte den förvalda informationen så som kontaktuppgifter eller byggnad och plan för er verksamhet hör gärna av er till kundtjänst så hjälper vi till att ändra den.

Faciliate

Ansökan om behörighet för ny kund i affärssystemet Faciliate. Gäller endast för Fastighet, stöd och service, konstenheten och försörjningsförvaltningen.

Skyltar

Västra Götalandsregionen (VGR) har en egen skyltenhet i Göteborg som Fastighet, stöd och service har ansvar för.

Beställ skyltar i vårt beställningssystem Weblord

När du gjort din beställning säkerställer Skyltenheten att skyltarna tillverkas enligt VGR:s riktlinjer och anvisningar. Om du vill kan vi eller vår externa leverantör besöka dig för att gå igenom beställningen på plats.

När skyltförslaget är klart skickas det till dig i pdf-format via mejl. Vi skickar även ett kostnadsförslag om du vill. När förslaget godkänts kommer vi överens om en leveranstid. Räkna med att större projekt tar längre tid.

Anmälan av konstärende 

Verksamheter inom Västra Götalandsregionen kan anmäla behov av konst i samband med att verksamheten ska flytta, renovera eller bygga nytt. En verksamhet kan också vilja ha förändring av en konstkollektion som redan finns, återlämna eller anmäla att något konstverk är skadat.

Konsten är kostnadsfri och hanteras av konstenheten. Anmälan sker via vårt beställningssystem Weblord.

Mer information om anmälan av konstärende