Till dig som använder Parkera VGR och har ett betalkort som snart går ut

Uppdaterad:
Publicerad:

Om du använder Parkera VGR och ditt betalkort snart går ut, är det viktigt att du agerar nu. Kundtjänsten på Fastighet, stöd och service vill meddela alla användare som har ett betalkort vars giltighetstid snart går ut och har en pågående prenumeration som automatiskt förnyas att de behöver göra två viktiga saker.

Först, gå in i systemet och radera det gamla betalkortet. Sedan, avsluta din prenumeration innan det är dags att betala igen. Varför? Jo, företaget som tar hand om transaktionerna, Worldline, har problem med att behandla betalkort vars giltighetstid har löpt ut. Om de försöker ta betalt med ett utgånget kort blir det låst, och när du kopplar det nya kortet till ditt konto, blir även det låst.

För att lösa det här problemet, bör du först avsluta prenumerationen och sedan radera det gamla betalkortet. På så sätt undviker du att det gamla kortet blir debiterat. Sen kan du enkelt köpa ett nytt abonnemang med det nya betalkortet istället. Det är ett snabbt och enkelt sätt att undvika problem och se till att allt fungerar som det ska.